Platform over nieuwbouw, renovatie, restauratie en transformatie
Een efficiënte logistieke keten

Een efficiënte logistieke keten

Snelgroeiende e-commercemarkt vraagt om automatisering en robotisering

Maar liefst 97% van de Nederlanders koopt online. Samen hebben we in 2022 voor maar liefst 33,3 miljard euro aan online bestellingen geplaatst; een groei van 9% t.o.v. 2021. “De toenemende vraag en uitdagingen zoals een tekort aan magazijnmedewerkers en stijgende loonkosten maken automatisering onvermijdelijk”, weet Dries Vaes, Regional Head of Logistic Solutions Northern Europe bij SSI SCHÄFER. “Wij bieden hierbij graag de helpende hand. Of bedrijven nu kleingoed, volumineuze goederen of pallets willen opslaan: wij bieden een breed scala aan intralogistieke totaaloplossingen voor opslag, transport, picking, handeling en robotisatie van pallets, bakken en kratten. Betrouwbaar, efficiënt, snel en bij voorkeur volledig automatisch, waarbij wij graag optreden als projectpartner.”

De totaalaanpak van SSI SCHÄFER resulteert in een automatisatie die past als een jas en een gunstige Return of Investment (ROI) garandeert.

“Onderscheidend aan SSI SCHÄFER is dat wij onze magazijnoplossingen niet alleen zelf maken, maar dat wij klantvragen ook procesmatig benaderen”, benadrukt Vaes. “Ongeacht of klanten kiezen voor manuele en semi-automatische opslagsystemen of volledig geautomatiseerde magazijnen: bij SSI SCHÄFER zijn zij verzekerd van één projectpartner en één garantiepartij voor het complete warehousesysteem. Maar ook van een perfecte kwaliteitsbewaking, van advies en ontwerp tot en met montage, beheer en onderhoud. Met onze flexibele productiemogelijkheden voor elke opstelling en maatvoering adviseren en leveren we dé perfecte technische oplossing voor elk magazijn. En doordat we (inter)nationaal opereren, kunnen we ook uitbreidingsprojecten perfect faciliteren. In ons experience center in Neunkirchen (DE) kunnen geïnteresseerden onze uitgebreide automatiseringsoplossingen met eigen ogen zien en ervaren.”

Dries Vaes, Regional Head of Logistic Solutions Northern Europe bij SSI SCHÄFER.

De beste flow voor uw processen

Om klantwensen en (bouwkundige) mogelijkheden perfect af te stemmen, start ieder project bij SSI SCHÄFER met een intakegesprek, vertelt Vaes. “Komt de vraag van de klant overeen met onze kennisgebieden? Als organisatie zijn we van alle markten thuis. Van pharma & cosmetics tot fashion, food & beverage, retail en industrie, die elk hun specifieke oplossingen vragen.” Op basis van de doelmarkt én klantwens wordt een team van experts samengesteld. “Dit betreft een wereldwijd gepositioneerd team, waarop wij te allen tijde een beroep kunnen doen. De experts werken actief samen met onze application engineers om de best passende flow voor elke klant uit te werken. Hierbij hebben we oog voor de pickprocessen, de shippingprocessen, de grootte van de orders, het type, totaalgewicht en de afmetingen van de pallets, de maximale stapelhoogte, de overhang én eventuele uitzonderingen. Kortom: alle processtappen in het logistieke proces en verdere details worden inzichtelijk gemaakt. Dit resulteert in een automatisatie die past als een jas en een gunstige Return of Investment (ROI) garandeert. Daarnaast leveren we duurzame installaties die tientallen jaren mee kunnen dankzij onze partnerships, eigen onderhoud en eigen beheer van spare parts.”

“Onze experts werken actief samen met onze application engineers om de best passende flow voor elke klant uit te werken.”

Op basis van de uitgebreide data-analyse maakt SSI SCHÄFER een visueel voorstel, die hand in hand met de klant gefinetuned wordt. “Hierbij is het tevens mogelijk om de automatisatie modulair door te voeren”, vertelt Vaes. “Bijvoorbeeld om de investering te spreiden. Maar ook om automatisatie en robotisatie naar een nog hoger niveau te tillen, met oog op de toekomst. Onze Innovation Department verdiept zich al vele jaren in dit thema en kan perfect adviseren. Bijvoorbeeld als het om orderpicking door robots gaat.” In deze fase komt ook het Logistic Solutions projectmanagement van SSI SCHÄFER aan boord, dat de klant onder meer begeleidt bij de planning, coördinatie en oplevering van de magazijnoplossing.

Het is tijd om nú in actie te komen

Ongeacht of men kiest voor (semi)automatische opslagsystemen of volledig geautomatiseerde magazijnen: magazijninrichting betreft altijd maatwerk”, benadrukt Vaes. “En maatwerk kost tijd.” Gemiddeld neemt een automatisatietraject twee tot drie jaar in beslag, vanaf de eerste gesprekken tot en met de implementatie en ingebruikname, vertelt hij. “Wanneer we onze performance tests uitvoeren, wordt niets aan het toeval overgelaten. Bedrijven die willen automatiseren, moeten dus nú al in actie komen.” In navolging van de advies- en realisatiefase moet ook voldoende tijd worden ingeruimd om alle vaardigheden en technologieën eigen te maken. Want pas dan kan men écht van de voordelen van automatisering en robotisering profiteren.

Ook na de oplevering betrokken…

Automatisering en robotisering biedt kansen, maar is ook spannend. “Om deze reden worden al onze projecten direct na oplevering overgedragen aan ons Customer Service Team, dat wereldwijd en 24/7 beschikbaar is bij vragen of problemen”, besluit Vaes. “Om omzetverlies door onverhoopte stilstand te voorkomen, zet deze afdeling bovendien hoog in op onderhoud en service, waarbij onze servicemonteurs altijd binnen de overeengekomen tijd ter plaatse zijn. Onze partnerschappen houden niet op bij de oplevering; ook daarna houden we graag een vinger aan de pols. Dat dit gewaardeerd wordt, bewijzen vele langdurige klantrelaties.”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details