Platform over nieuwbouw, renovatie, restauratie en transformatie
Nieuw liftmodel, exact op maat van de architect, adviseur en/of eindgebruiker
Monteurs kunnen hun werkopdrachten en storingsmeldingen digitaal ontvangen op hun smartphone of tablet. Ook kunnen zij ter plaatse informatie toevoegen of aanpassen, zodat de liftinformatie altijd up-to-date is.

Nieuw liftmodel, exact op maat van de architect, adviseur en/of eindgebruiker

Verticaal mobiel én optimaal tevreden

‘Getting closer, stronger en more connected than ever’. Volgens die ambitie introduceert Orona een nieuw liftmodel, die exact op maat van de architect, adviseur en/of eindgebruiker kan worden samengesteld. “Met Orona Next bieden wij een digitaal platform waarop klanten een uitgebreid assortiment cabinekleuren, liftdeuren, drukknoppen en andere kooiafwerkingen kunnen selecteren die de esthetiek én gebruiksvriendelijkheid van hun lift naar het allerhoogste niveau brengen”, vertelt Managing Director Nederland Corné van der Lans. “Om de klant alvast op weg te helpen, hebben wij onze productgroepen zowel op landniveau als per doelgroep overzichtelijk geclusterd. Immers worden in kantoorgebouwen andere eisen gesteld aan de lift dan in woongebouwen, zorgomgevingen en alle andere gebouwen waarin een liftinstallatie noodzakelijk of gewenst is.”

Dankzij Orona Next wordt de lift nog meer onderdeel van de totale beleving van een gebouw.

Orona richt zich op het ontwerpen, vervaardigen, installeren, onderhouden en moderniseren van liften, roltrappen, rolpaden en andere mobiliteitsoplossingen, met als doel om klanten verticaal mobiel én optimaal tevreden te houden. “De afgelopen jaren hebben wij ons met name gefocust op de aannemerij”, vertelt Van der Lans. “Met Orona Next willen we nu ook de voorschrijvende markt, architecten én eindgebruikers van dichtbij en volledig op maat bedienen, zodat de lift nog meer onderdeel wordt van de totale beleving van een gebouw. Bovendien kunnen we hierdoor een nog betere service en storingsopvolging verlenen in de exploitatiefase.”

Nieuwe website

Orona Next wordt gelijktijdig geïntroduceerd met de nieuwe website van de liftspecialist. “In plaats van één uniforme site hebben wij gekozen voor een opdeling in segmenten, die naadloos aansluit bij de wensen en belevingswereld van iedere specifieke klantengroep. Hierdoor worden een snelle informatievoorziening én een eenvoudige navigatie geborgd”, aldus Van der Lans. “Op www.orona.nl vinden klanten uitgebreide online tools, waarmee onze liften exact op maat samengesteld kunnen worden. Ook kunnen architecten, adviseurs en andere voorschrijvers hier uitgebreide bestekteksten, fotobestanden en BIM-tekeningen downloaden. Met de nieuwe Car designer kunnen bovendien volledige cabines worden samengesteld en 3D inzichtelijk worden gemaakt. Hierdoor kunnen onze liften nog makkelijker en beter geïntegreerd worden in de gebouwontwerpen.”

Verbeterde liftbeleving

Met de nieuwe website zet Orona nieuwe stappen in de digitale dienstverlening, die enkele jaren geleden werd opgestart. Bijvoorbeeld met de Orona Easy Flow bestemmingsbesturing, die groepen mensen met dezelfde bestemming slim en efficiënt samenbrengt. “Dankzij Easy Flow wordt het aantal (tussentijdse) liftstops tot een minimum beperkt, waardoor verstoring van de verticale rit niet of nauwelijks meer aan de orde is”, vertelt Van der Lans, die tevens de hygiënische upgrades aanhaalt. “Als gevolg van de coronapandemie groeide afgelopen jaar de vraag naar materialen die bacterieoverdracht tot een minimum beperken. De nieuwe cabinewanden zijn daarom volledig antibacterieel uitgevoerd en ook de leuningen zijn behandeld met antimicrobiële middelen, om virus- en bacterieoverdracht via oppervlaktecontact tegen te gaan.”

Complete ontzorging

Voor storings- en onderhoudsmonteurs biedt Orona uitgebreide handheld oplossingen. “Monteurs die dit wensen, kunnen al hun werkopdrachten en storingsmeldingen digitaal ontvangen op hun smartphone of tablet. Bovendien kunnen zij eenvoudig ter plaatse informatie toevoegen of aanpassen, zodat de liftinformatie altijd up-to-date is”, aldus Van der Lans. “Door onderhoudsintervallen, soorten storingen, patronen en trends te analyseren en op basis hiervan monteurs te trainen, kunnen wij gebouwbeheerders en gebruikers nog beter en completer ontzorgen.” Ook de sensortechnologie van Orona speelt hierin een rol. De afgelopen jaren heeft Orona enorm veel sensordata verzameld. Bijvoorbeeld van het aantal liftbewegingen en aantal keren dat de liftdeuren werden geopend en gesloten. “Op dit moment inventariseren we hoe we deze informatie zinvol kunnen benutten, bijvoorbeeld voor voorspelbaar onderhoud, zodat de beschikbaarheid van de liften nog verder toeneemt en onnodige onderhoudskosten tot het verleden behoren. Zo werken we continu en samen met de markt aan de verbetering van onze liften.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details