“We hechten veel waarde aan een persoonlijke, flexibele en professionele manier van werken, waarbij alles begint bij wat de wensen van de klant zijn”, stelt directeur José Zaman. “Er worden geen concessies gedaan aan kwaliteit en partners worden geselecteerd volgens hun hoge normen op het gebied van kwaliteit, testen en inspectie-audits.” Het is dan ook met reden dat het bedrijf uit Eindhoven naast de rol van adviseur ook distributeur is van een aantal hoogwaardige Smart Glass producten en -oplossingen die aansluiten op een energiezuinige of veilige oplossing.
Het assortiment omvat Smart Glass producten, zoals privacy glas en LED media glas, maar ook zonwerende oplossingen waaronder het zelf-tintende, dynamische thermochroom glas. Dat werd vorig jaar gebruikt in het dak van het Koninklijk Theater Carré (Amsterdam), ter vervanging van de bestaande dakbeglazing om zo het binnendringen van zonnewarmte te reduceren. “Vacuüm isolatieglas is een ander nieuw product dat veiligheid en thermisch comfort combineert. Dit glas heeft een U-waarde van 0,45 W/m2K en is met een glasdikte van 8,3 mm ideaal om monumentale panden energiezuinig te maken”, vult Zaman aan. “In woningen die gasvrij opgeleverd moeten worden, kiest men dan weer steeds vaker voor het elektrisch verwarmde glas Heat Vision in combinatie met vloerverwarming.”
Thomsa Glass is een mooie referentielijst aan het opbouwen. Zo was men recent betrokken bij het nieuwe kantoor van TNO in Leiden, de glazen fietsenstalling van station RAI, het hoofdkantoor van Eastman in Rotterdam en op Merchant Square in Londen, waar Media glas toegepast werd. “De beglazing is één, maar bij de ontwikkeling van een product houden we ook rekening met de gebruikte profielen, de montage en zelfs de logistiek”, benadrukt Zaman. “We werken bovendien alleen samen met een netwerk van geselecteerde partners, waaruit we voor elk project de geschikte kiezen. Daardoor hebben we ook minder last van langere levertijden, omdat we steeds alternatieve oplossingen hebben.”