Platform over nieuwbouw, renovatie, restauratie en transformatie
Van der Valk hotel Zuidas, Amsterdam | Uitgekiend parkeermanagement voor maximaal comfort

Van der Valk hotel Zuidas, Amsterdam | Uitgekiend parkeermanagement voor maximaal comfort

Voor Van der Valk is WPS Parking Systems een vertrouwde naam. Voor veel Van der Valk-hotels heeft WPS Parking Systems het parkeermanagementsysteem verzorgd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat WPS ook is benaderd om het parkeermanagementsysteem voor het Van der Valk-hotel aan de Amsterdamse Zuidas te implementeren.

Binnen WPS Parking Systems is Frank van Erp onder andere verantwoordelijk voor de hotelbranche. Hierdoor heeft hij op dit vakgebied een grote expertise opgebouwd. “Wat onmiddellijk opvalt, is de bijzondere vorm van het hotel en het redelijk beperkte oppervlakte waarop het wordt gebouwd”, merkt hij op. “Dat heeft gevolgen voor het parkeren. Om tot de beste parkeeroplossing te komen, zijn eerst de mogelijkheden en onmogelijkheden besproken met onder andere de familie Van der Valk en de architect. In samenspraak met hen is ‘van scratch af aan’ een gedegen plan uitgewerkt.”

Indeling parkeerruimte
Voor de beste parkeermanagementoplossing moet rekening worden gehouden met veel factoren. Zeker op een drukke en prominente locatie als de Zuidas. De beschikbare parkeerruimte – verdeeld over verschillende parkeerlagen, moet zo goed mogelijk worden benut. Gasten die voor langere tijd verblijven in het Van der Valk-hotel moeten gemakkelijk gebruik kunnen maken van de parkeergarage; dat geldt ook voor andere doelgroepen, zoals bezoekers van de Brasserie of het restaurant.

Veiligheid
Ook veiligheid speelt een belangrijke rol. Naast de slagboominstallatie voor het in- en uitrijden wordt de parkeergarage afgesloten met een speedgate die door WPS wordt geleverd. Bovendien wordt het parkeermanagementsysteem aangesloten op de andere systemen, zoals de brandmeldinstallatie, om de veiligheid ook bij calamiteiten te waarborgen.  

WPS Parking Systems

Efficiënt benutte parkeerruimte.

Comfort
Het gekozen parkeermanagementsysteem is voorzien van de nieuwste technologieën. Zo betekent de automatische herkenning voor de bezoeker en de hotelgasten groot gemak. “De parkeertarieven zijn hoog in Amsterdam”, weet Van Erp. “Daar kunnen we niets aan veranderen. Wat we wel kunnen, is service bieden. Hoe comfortabel is het als een parkeerkaart – bij boeking van een kamer, automatisch wordt omgezet naar een tijdelijk abonnement waarmee de hotelgast gedurende zijn verblijf vrij in- en uit- kan rijden? De betaling van het parkeergeld kan centraal – bij recepties of bij de uitrijterminal, plaatsvinden.” 

Flexibel betalen
Ook voor de betaling biedt het ParkiD-systeem van WPS maximale service. De uitrijterminal wordt voorzien van ‘Dip & Go’ en ‘Tap & Go’. Dit maakt het mogelijk te betalen met en zonder pincode (Dip & Go) en contactloos (Tap & Go). Van Erp: “De bezoeker kiest zelf waar en hoe hij wil betalen: centraal bij de receptie, de Brasserie, het hotel of de uitrit. Gemakkelijker kan het niet.”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details