Hardeman | van Harten, gespecialiseerd in dak- en wandbeplating, voltooit jaarlijks honderden bouwprojecten voor diverse opdrachtgevers. Hoewel deze panden bij oplevering stralen, worden ze na verloop van tijd onder andere blootgesteld aan verschillende weersinvloeden. Hierdoor kan slijtage ontstaan. Om de levensduur te verlengen en de opgeleverde panden in goede conditie te houden, biedt Hardeman | van Harten een nieuwe service aan: Service & Onderhoud. Klanten worden met deze nieuwe dienst volledig ontzorgd!
Na oplevering van een project betrekt de eindgebruiker het pand en worden de bedrijfsactiviteiten opgestart of hervat. De dagelijkse werkzaamheden starten en de drukte neemt toe. Na verloop van tijd kunnen verschillende oorzaken, zoals het in- en uitrijden van veel vrachtverkeer bij laaddocks of weersinvloeden, deuken of andere schade aan de panelen en dakranden veroorzaken. Snelle reparaties achteraf zijn cruciaal voor een optimaal behoud van de wandbeplating en dakranden, maar preventief handelen is nóg beter.
Dat er behoefte is aan een goede service en regelmatig onderhoud wordt steeds duidelijker. Vanuit de bouwbedrijven merken projectleiders namelijk dat er meer vraag is naar onderhoudscontracten, geeft projectleider en directeur Martijn Jansen aan. “Daarnaast zien we dat het klimaat verandert en dat we jaarlijks veel meer te maken hebben met heftige weersomstandigheden zoals storm, waardoor schades kunnen ontstaan. Het is daarom van belang om de beplating goed te onderhouden, want door bijvoorbeeld de werking van een pand lopen de schroeven soms wat uit. Dit lijkt in eerste instantie wellicht onschuldig, maar na een flinke storm kan het zijn dat er hierdoor een stuk zetwerk afwaait. Dat zetwerk herstellen is niet eens zo prijzig, maar de gevolgschade kan in de papieren lopen. We hebben weleens gevolgschade gezien, waarbij het zetwerk op een auto waaide.”
Om nazorg te kunnen bieden, is er een gloednieuwe afdeling binnen Hardeman | van Harten ontstaan. De kans om zelfstandig deze nieuwe afdeling Service & Onderhoud op te zetten, liet Cornelis niet aan zich voorbijgaan. Met een rugzak vol ervaring in de bouwsector, focust Cornelis zich sinds een aantal weken volledig op deze nieuwe afdeling. Bij de vraag waar hij energie van krijgt, geeft hij volmondig aan: “De vrijheid die ik krijg binnen dit bedrijf om deze afdeling op te bouwen.”
Om de klant zoveel mogelijk te ontzorgen, biedt Cornelis onderhoudscontracten aan. “Wanneer klanten kiezen voor een onderhoudscontract, kom ik jaarlijks langs voor een inspectie specifiek gericht op de wandbeplating en dakranden. Door deze inspectie worden schades eerder opgemerkt en in sommige gevallen zelfs direct verholpen. Achteraf kan een bedrijf een gedetailleerd inspectierapport verwachten met een duidelijk omschreven Plan van Aanpak. Wanneer de klant schades wil laten herstellen, schakel ik het interne montageteam in. Dit montageteam is gespecialiseerd in onderhoud en zorgt ervoor dat schades zorgvuldig en vakkundig worden hersteld.”
Duurzaamheid is een hot topic in de bouwsector vandaag de dag. Ook na oplevering van een project blijft dit één van de belangrijkste onderwerpen. Het is namelijk niet alleen een kwestie van trendgevoeligheid, maar een voortdurende verantwoordelijkheid om onze impact op het milieu te minimaliseren en gebouwen efficiënt en milieuvriendelijk te beheren. “Ook het afsluiten van een onderhoudscontract draagt bij aan de duurzaamheid van een pand. Door jaarlijkse inspecties, preventief onderhoud en snelle reparaties uit te voeren, blijft een pand optimaal presteren en wordt de levensduur verlengd”, aldus Cornelis.
Hardeman | van Harten benadrukt dat onderhoudscontracten niet alleen beschikbaar zijn voor nieuw opgeleverde panden, maar ook voor bestaande panden. Of het nu gaat om een recent opgeleverd gebouw of om een pand dat al jaren in gebruik is, het onderhoudscontract biedt dezelfde voordelen: duurzaamheid, kostenbeheersing en volledige ontzorging voor de eindgebruiker.