Cladding Point

De vaders van Harry van der Veen (rechts) en Frank Janssen (tweede van links) openen de nieuwe vestiging in Elst.

01:35
06-11-2018

‘Meer ruimte en tijd voor samenwerking, voor een beter eindresultaat’

De bouw verkeert in een hoogconjunctuur, waardoor de corebusiness van bouwpartijen alle aandacht opeist. “We gaan echter nooit meer terug naar de situatie van voor de crisis”, zegt general sales manager Harry van der Veen van Cladding Point. “Ketensamenwerking is zodanig belangrijk geworden, dat leveranciers en montagepartijen met elkaar moeten investeren in het eindresultaat. Op onze kosten zullen wij daarom trainingen gaan organiseren voor montagepartners. De nieuwe vestiging in Elst is daartoe specifiek voorbereid.”

‘Dozen schuiven’ is in de wereld van de bouwleverantie niet meer aan de orde, zegt de mede-eigenaar van sandwichpanelenleverancier Cladding Point. “Omdat de eindgebruiker het niet meer wil. Die vraagt een probleemloze montage zonder kinderziekten, voldoend aan alle eisen en liefst zo duurzaam mogelijk. Dit inhoudelijke pakket konden wij altijd al bieden, maar wij monteren niet zelf. Wij hebben de kennis echter wel in huis en willen investeren in de keten; onze partners in de montage – feitelijk onze klanten, hoeven alleen maar tijd te investeren in gerichte training, bijvoorbeeld van bevestigingsmethoden. Nodig is het zeker, omdat de eindgebruiker geen onderscheid maakt tussen leverancier en bouwpartij, en een gegarandeerde eindkwaliteit verwacht.”

Van der Veen doet niet slechts een oproep tot innovatie. “Het is al zover. Wij kunnen, transparant als wij zijn, alle behaalde certificeringen aantonen, met inbegrip van de garanties. De wensen en eisen ten aanzien van de montage zijn zo hoog geworden, dat we het samen in de keten moeten oplossen. Ik noem dat niet eens innovatie, dit is met elkaar de basis bewaken.”

Cladding Point

Ontvangst in de nieuwe showroom, die gebruikt zal worden voor montagetrainingen.

Architect
In de nieuwe vestiging van Cladding Point in Elst, eind juni geopend en voorzien van een omvangrijke showroom, kunnen delen van de gevel worden nagebouwd om de gewenste eindkwaliteit inzichtelijk te maken en de montage goed te kunnen trainen. “Bovendien kunnen we in ons eigen pand laten zien wat er mogelijk is met verschillende eindafwerkingen.” Een deel van het pand is een showcase op dit gebied. Zo is het logo van Cladding Point verwerkt in panelen voorzien van glas. “Imago is belangrijk, op basis van goede argumenten”, zegt Van der Veen. “Volume, prijs en efficiency blijven belangrijke factoren in de verkoop van sandwichpanelen, de esthetische toegevoegde waarde is niet meer te negeren. Architecten benaderen wij daarom vanuit hun eigen behoeften, waardoor de algehele ontwerpkwaliteit van het pand in kwestie een boost kan krijgen. Soms is een architectonisch mooie entree al voldoende voor de opdrachtgever en wordt het functionele deel van het pand achtergesteld. Maar wanneer het eindresultaat niet bevalt, is er volgens mij iets vergeten. Een duurzaam, thermisch perfect geïsoleerd pand is zo langzamerhand standaard, maar dat laatste stapje naar ‘trots op het eigen gebouw’ is iets dat we in onze wereld nog moeten leren, en vooral samen vorm moeten geven. Wij laten het alvast zien, en iedereen is welkom.”    

Tekst: Jan-Kees Verschuure
Beeld: Cladding Point

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen binnen nieuwbouw, renovatie, restauratie en transformatie.

*Door op 'inschrijven' te klikken gaat u akkoord met onze voorwaarden.

Stedenbouw partners

Appartementen WolfstraatDakbedekking