Platform over nieuwbouw, renovatie, restauratie en transformatie
Gemak in beheer
Het complete beheer kan vanaf een centrale kantoorlocatie worden uitgevoerd.

Gemak in beheer

In Nederland is een tekort aan zo’n 390.000 woningen. Dat blijkt uit de Atlas voor gemeenten 2022. De woningnood is veruit het grootst in Amsterdam, Amstelveen, Hilversum, Utrecht en Amersfoort. Niet verwonderlijk, want bijna de helft van alle woningzoekenden wil het liefst in onze grote steden wonen. Binnen de gemeentelijke grenzen van deze steden zijn echter nauwelijks nog geschikte bouwlocaties te vinden. “Gebouwen zullen de hoogte in moeten, waardoor ook toegangsbeheer om de hoek komt kijken”, vertelt Edwin van Reijsen van Intratone. “Bijvoorbeeld woningbouwverenigingen zijn naarstig op zoek naar draadloos en realtime toegangsbeheer voor woongebouwen, waarin naast veiligheid, betrouwbaarheid en bewonerscomfort ook gemak voorop staat. Zowel tijdens de installatie als gedurende de exploitatie, waarmee tevens wordt ingespeeld op een tweede actuele trend: het groeiende tekort aan gekwalificeerd personeel.”

“Nieuwbouw- en renovatieprojecten worden anno 2022 niet meer gegund op basis van systeemopbouw en levertijden, maar vooral op eenvoud in beheer”, vertelt Van Reijsen. “Is het mogelijk om mutatie- en sleutelbeheer op afstand uit te voeren, zodat gebouwbeheerders niet meer voor elke (kleine) wijziging in de auto hoeven te stappen? Zodat zij een groter werkgebied kunnen faciliteren? En zodat budgetten nuttiger besteed kunnen worden? Onder andere bij de realisatie van woningbouwproject KARSP in Amsterdam-Zuidoost komen deze uitgangspunten perfect tot hun recht.”

Onder andere bij de realisatie van woningbouwproject KARSP in Amsterdam-Zuidoost komen de eisen rondom eenvoud in beheer uitstekend tot hun recht.

Management as a Service

Intratone staat sinds jaar en dag voor toegangscontrole- en intercomoplossingen met realtime updates, die eenvoudig geïnstalleerd, onderhouden én beheerd kunnen worden. Ook op afstand. “Daarmee bieden wij Management as a Service”, aldus Van Reijsen. “Onderscheidend aan de systemen van Intratone is het gebruik van het mobiele telefoonnetwerk. Wij plaatsen een zeer bestendig intercomsysteem met simkaart op de gevel, die in verbinding staat met het elektronische sluitsysteem van de toegangsdeur. Kwetsbare bedrading en/of zwakke plekken in wifi- of bluetoothnetwerken zijn niet aan de orde. In plaats hiervan garandeert het GSM-netwerk een hoogwaardige, stabiele en draadloze verbinding vanaf de intercom naar de smartphone en vice versa. En ook communicatie via een vaste (land)lijn is mogelijk, waardoor een separate binnenpost vervalt.” Hiermee neemt Intratone een grote ergernis weg bij gebouweigenaren én beheerders. “Binnenposten kampen regelmatig met storingen en defecten, omdat bewoners hier niet zachtzinnig mee omgaan. Door in plaats hiervan gebruik te maken van hun eigen devices, wordt dit probleem doeltreffend ondervangen. Immers zijn bewoners een stuk zuiniger op hun eigen spullen.”

Mutatie- en sleutelbeheer op afstand

In het geval van verhuizingen, hoeven beheerders niet meer op locatie te komen om naambordjes te vervangen. Door gebruik te maken van digitale naamdisplays kan alle mutatiebeheer namelijk heel eenvoudig en via een beveiligde online managementportal op de desktop, tablet of smartphone worden uitgevoerd. “Woningbeheerders kunnen bovendien eenvoudig en realtime gebruikers toevoegen of verwijderen en/of tijdsloten inbouwen voor specifieke gebruikers. En ook het sleutelbeheer wordt eenvoudiger.”

Gebouwen zullen de hoogte in moeten, waardoor ook toegangsbeheer om de hoek komt kijken. Gebouw KARSP – dat twee woontorens met in totaal 274 huurappartementen omvat, is hier een mooi voorbeeld van.

Volledig in control

“Sleutels zijn veruit het kwetsbaarste onderdeel van de toegangscontrole”, benadrukt Van Reijsen. “Immers komt het regelmatig voor dat bewoners sleutels verliezen, waardoor de voordeur kwetsbaar wordt. En ook kapotte sleutels en cilinders zijn aan de orde van de dag. Om beheerders ook op dit vlak te ontzorgen en tijd en kosten te besparen, bieden wij een uitgebreid aanbod elektronische sleutels die eenvoudig op afstand en via dezelfde managementportal uitgegeven en geauto­riseerd kunnen worden. Verloren sleutels worden realtime geblokkeerd, waardoor de veiligheid naar het hoogste niveau wordt getild. Bovendien kan eenvoudig tijdelijke toegang worden verleend aan bijvoorbeeld thuiszorgmedewerkers, die tussen 7.00 en 9.00 uur bewoners komen wassen en aankleden en hen tussen 20.00 en 22.00 uur weer naar bed helpen. Maar ook aan installateurs, liftmonteurs, schilders en andere onderhoudspartijen, die op een vooraf bepaald moment hun werkzaamheden komen uitvoeren.” Ook notities en aankondigingen kunnen eenvoudig op de infodisplay worden getoond. “Met andere woorden: het complete beheer kan vanaf een centrale kantoorlocatie worden uitgevoerd, waardoor tijd én vervoersbewegingen worden bespaard. Hierdoor zijn minder gebouwbeheerders nodig om het totale gebouwaanbod te beheren. Bovendien blijft meer budget over voor het verbeteren en verduurzamen van de bestaande woningvoorraad en tal van andere initiatieven…”  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details