Platform over nieuwbouw, renovatie, restauratie en transformatie
Bedrijfsreportage Van Berlo | 40 jaar Van Berlo: van eenmanszaak tot marktleider

Bedrijfsreportage Van Berlo | 40 jaar Van Berlo: van eenmanszaak tot marktleider

Op 6 september vierde het Veghelse familiebedrijf Van Berlo haar 40-jarig jubileum. Vader Harrie en zoons Frank en Marcel werden – een beetje tegen wil en dank – in the spotlights gezet. Onder leiding van gastheer Theo Verbruggen maakten ze met weinig woorden duidelijk waarom Van Berlo in 40 jaar uitgroeide van eenmanszaak tot marktleider in bedrijfsvloeren.

Bescheidenheid is een in het oog springende eigenschap van de familie Van Berlo. Ze praten niet graag over zichzelf, maar wél over hun vak. Die passie was het overkoepelende thema tijdens de speciale jubileumviering voor klanten en relaties. “Ik wilde een betrouwbare aannemer zijn die het gewoon goed maakt. Afspraak is afspraak”, vatte oprichter Harrie kort en bondig samen. Die mentaliteit zit ook diep verankerd in het DNA van zijn zoons én de 150 medewerkers en is daardoor hét fundament waarop Van Berlo zijn bedrijf heeft gebouwd.

Krachten combineren

Harrie herinnert zich nog dat hij voor zichzelf begon. “Met hard werken, soms zelfs dag en nacht, heb ik het bedrijf opgebouwd. Mijn hart lag vooral bij het werk buiten en minder bij de administratie.” Ook zoon Frank is een buitenmens. “School was niet mijn hobby. Zodra ik mijn diploma’s had, ben ik in de zaak begonnen. Ik weet vanuit mijn eigen praktijkervaring wat wel en niet werkt. Dat is een belangrijke meerwaarde.” Broer Marcel vult aan: “Het mooie is dat we als familie én als bedrijf in staat zijn om krachten te combineren. Mijn kracht ligt vooral in de backoffice. Ik vind het nog steeds een uitdaging om achter de schermen alles soepel te laten verlopen.”

Speciale techniek

Terugkijkend heeft Van Berlo een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Ook hiervoor is passie het sleutelwoord, stelt commercieel directeur Glenn Verhoef. “Het beste willen zijn, betekent ook dat je wilt en durft te investeren in nieuwe technieken en services. We merken dat de eisen aan de vervorming van vloeren toenemen door de komst van highbay of volgeautomatiseerde distributiecentra. Vanuit onze kennis en daadkracht leveren we steeds weer full service maatwerk. We hebben alle diensten die bij een project komen kijken in huis: advies, analyse, engineering en uitvoering. Juist de voorbereidende fases spelen een hoofdrol in projecten. Daarmee krijg je rust in het proces om ook complexe projecten goed uit te voeren.”

Van Berlo Academy

Wat goed is, kan altijd beter: ook dat is typisch Van Berlo. “Daarom gaan we nog meer investeren in onze klantrelaties”, vertelt Glenn. “Hun feedback is leidend voor onze ontwikkeling. We gaan actief aan de slag met tips uit ons halfjaarlijks klantwaarderingsonderzoek en groeien mee met de vragen uit de markt. Daardoor blijven wij ook groeien. Dat is best een uitdaging in de huidige krappe arbeidsmarkt. Reden om onze eigen Van Berlo Academy op te richten, waar we ons eigen personeel zullen opleiden.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details