Allround glasbedrijf kan voor elke klant maatwerk bieden

In de glaswereld zijn service en kwaliteit nooit loze woorden, volgens Alhra Glas uit Rotterdam. “Maatvoering en plaatsing luisteren in ons vak zeer nauw, het is millimeterwerk”, zegt directeur Ferrie van Heusden. “Juist om die reden is een bedrijf dat advies, levering en plaatsing combineert, en daarin onafhankelijk is van andere partijen, vaak eerste keus. Groot of klein, bestaand of nieuw: elke klant is voor ons even belangrijk, heeft de ervaring geleerd.”

64 glaszetters actief in het hele land, telt Alhra Glas, en overal is de benadering dezelfde. “Het klinkt gek, maar wij zijn zowel het huisbedrijf van Rotterdam The Hague Airport als de leverancier van een ruit met kattenluik bij een particulier, en daar voelen wij ons nooit te groot voor”, vertelt Van Heusden. “Groot of klein: de individuele klantvraag staat centraal. Het is mooi dat er uit een relatie nieuwe dingen voortkomen, zoals in het geval van RTH Airport de vernieuwing van kantoorgevels. We sturen er uiteraard bewust op aan de klantrelatie zo goed mogelijk te houden, maar ook de particulier met een eenmalige opdracht is bij ons in goede handen. Tegen een stagiair die in dienst kwam zei ik onlangs: het is zoals in de horeca. Word je vriendelijk bejegend en krijg je extra service, dan zit jij volgend weekend weer op dat terras. In deze wereld wordt wel eens onderschat wat de economische waarde is van een goede klantrelatie. Niet alleen komt die klant als het goed is bij jou terug, hij beveelt je ook bij anderen aan. Altijd op basis van bewezen prestaties, dat spreekt voor zich, maar het is bij ons een totaalplaatje: kwaliteit, service en prijs – in die volgorde. Op basis van duidelijke afspraken, zonder discussies achteraf.”

Renovatie glaswerk The Hague Airport

‘Reputatie is heilig’
Om die reden is Alhra Glas vooral in onderhoud- en renovatieprojecten gespecialiseerd, vervolgt Van Heusden. “Ook in renovatietrajecten kunnen wij profiteren van goede relaties – niet alleen met eindgebruikers, ook met contractaannemers. Wij kunnen indien nodig met grotere partijen concurreren, omdat wij een gezonde allrounder zijn met een brede scope – van structureel glas c.q. gevelpuien bij een fastfoodketen tot een aanrechtblad bij een particulier. Wat voorop staat is de vraag van de klant. Wij zijn altijd verheugd als onze adviezen gevraagd worden in onderhoudstrajecten, zoals die van woningcorporaties. Als glasbedrijf heb je op jouw gebied nu eenmaal autoriteit in te brengen; wij trekken in die gevallen met de hoofdaannemer op richting opdrachtgever. Onze zusterbedrijven Alhra Kozijnen en Alhra Services kunnen indien gewenst de juiste synergie opleveren op dit gebied. Wij bieden een goede kwaliteit, service en prijs in advies, levering en plaatsing, als onafhankelijk glasbedrijf bij wie elke opdrachtgever terecht kan.” En die klant kan ervan uitgaan dat dit verhaal door iedere medewerker van Alhra Glas wordt uitgedragen, zegt Van Heusden. “Onze reputatie is heilig. De glaszetter is daarin even belangrijk als de directeur.”

Tekst | Jan-Kees Verschuure   Beeld | Alhra Glas